Horeca Advies en Administratie

Kijk uit wie u binnenhaalt in uw hotel onderneming, 4 seizoenen lang!

MuchaFour Seasons Hotels and Resorts sluit hier de rij van top werkgevers in de Hospitality op de Fortune lijst. Zij staan hier al sinds de oprichting van deze lijst (1998!) op. Een schitterende prestatie!

Four Seasons Hotels and Resorts zien er niet alleen aan de buitenkant schitterend uit, ook achter de schermen heeft Four Seasons het goed voor elkaar en blijft de lach op de gezichten van het personeel staan. Met zo’n werkgever blijven werknemers stralen.

Four Seasons claim dat zij kunnen bieden waar vele hotello’s van dromen – een kans op een levenslange carrière met wereldwijde mogelijkheden. Je zult uiteindelijk een mooi leven Bij Four Seasons gehad hebben en je zult dit met trots later aan je kleinkinderen kunt vertellen. Dat dit niet zomaar gebakken lucht is bewijst Four Seasons ook. Kijk maar eens naar de volgende lijst!

Four Seasons heeft wereldwijd een status op te houden als beste werkgever, o.a.:

  • FORTUNE magazine’s 100 Beste Bedrijven om voor te werken 2013 (#83)
  • Beste werkplek Canada 2012 (#27, ondernemingen met meer dan  1,000 werknemers)
  • Beste Bedrijven om voor te werken Mexico 2012 (#36, voor bedrijven met 500-5,000 medewerkers)
  • Beste Bedrijven om voor te werken India 2012 (Top 50 bedrijven tot 1,000 medewerkers)
  • Top 100 Beste Bedrijven om voor te werken Portugal 2012 (#16)

[media url=”http://www.youtube.com/watch?v=YR_8VUR-zKY” width=”450″ height=”300″]

Wat maakt Four Seasons Hotels en Resorts dan zo speciaal?

  • Zij hebben natuurlijk allereerst unieke carrière en opleidingsmogelijkheden door hun wereldwijde aanwezigheid. De luxe hotels en resorts zijn  natuurlijk op prachtige plekken gevestigd. Wie van status houdt zal zich daar zeker thuis voelen.
  • Gratis verblijf in Four Seasons Hotels (aantal gratis overnachtingen neemt toe naar mate je hier langer werkt) met scherp geprijsde maaltijden.
  • Jaarlijks personeelsfeest / sociale en sportieve evenementen
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden (vakantiegeld, pensioen, medische hulp, levensverzekering etc.
  • Goed presterende werknemers worden in het zonnetje gezet

 

Maar het belangrijkste is: Four Seasons Hotels en Resorts bewaakt constant de kwaliteit van het personeel. Dit begint al bij de werving en selectie van nieuwe medewerkers. Houding van het personeel is net zo belangrijk als de vakbekwaamheid. Alleen gemotiveerd personeel wordt aangenomen. Kwaliteit begint dus al bij de voordeur. Even snel wat “handjes” aannemen bij seizoen schommelingen gaat ten koste van het bedrijfsproces en kan uiteindelijk de kwaliteit van de onderneming uithollen. Deze “handjes” gaan vaak op de kar zitten in plaats van de kar te trekken. In het ongunstigste geval, gaan ze zelfs achter de kar hangen. Alleen gemotiveerd personeelsleden zijn het waard om op te leiden tot vakbekwame professioneels, die nog lang voor de onderneming behouden kunnen worden.

Hiermee is de serie Fortune top 100 Beste Werkgevers in de Hospitality tot een einde gekomen. Voor eerdere publicaties uit deze serie, klik hier: Kimpton Hotels en RestaurantsMarriot InternationalDarden Restaurants.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *